عرض مشاركة واحدة
قديم 18-01-2023, 07:09 AM   #3
Nouraameen42m
عضو حديث
إحصائية العضو







Nouraameen42m غير متواجد حالياً

 

افتراضي

اشكر حضرتك علي هذه المعلومات القيمة و لكن ارجو من سيادتكم الافادة في شأن المدد التأمينية المحرر لها صحيفة بيانات أساسية و موجودة بملف الموظف و مسجلة بالفعل علي الحاسب للتأمينات و مطلوب تكويدها لأنها قطاع عام أو خاص و سابقة للالتحاق بالقطاع الحكومي و بالفعل عند طلب التكويد من مكاتب التأمينات بتكويد المدد هناك اتجاهات مختلفة بعض المكاتب تقوم بالتكويد بالرقم التأميني فقط و البعض الاخر يطلب مستندات المدة الأصلية و اعتمادها من مفتش الجهة الخاص بالقطاع و مكتب يطلب طلب من مكتب التأمينات للقطاع الحكومي بطلب المدة علي الحاسب رغم وجود مستندات المدة الأصلية بملف الموظف احنا جهة حكومية و مفيش حد عارف يفيدنا في شأن تكويد المدد اللي موجود مستنداتها بالفعل لدينا بملف الموظف و مستوفاة و بيقولوا ده نظام جديد وليس هناك ألية واضحة لاعتمادها و السير عليها في هذا الشأن







    رد مع اقتباس